Go to Top
Belépés  \/ 
x
x
Udvardy Réka

Udvardy Réka

Udvardy Réka vagyok, 22 éves, szinte biztos, hogy hiperaktív. Fiatal korom ellenére már utazgattam a világban, laktam más országokban, mert úgy éreztem, valami hiányzott az életemből. Szerencsémre elég hamar rájöttem, hogy az úszás és a sport az, ami hiányzott. Az elmúlt néhány évet azzal töltöttem, hogy megtaláljam a tökéletes egyensúlyt az élsport és a teljes állású munka között.

Már évek óta versenyszerűen úszom, idén nyáron szerencsém volt belekóstolni a versenyszerű kerékpározásba és a triatlonba is. Több kerékpáros időfutamon illetve hosszú távokon is versenyeztem a nyáron, futottam félmaratont, úsztam nyílt vízi versenyeken és számos triatlon versenyen is részt vettem.

Bemutatkozó interjú

Hogyan lesz valaki fiatal lányként, nőként hosszútávúszó? 

Már egészen kis koromban kezdtem el az úszást, mellette sok másik sportot is kipróbáltam, de mindig is az úszás állt hozzám a legközelebb. Sajnos a gimnáziumi évek alatt teljesen elhanyagoltam a sportot. Szerencsére mikor kikerültem Hollandiában egy önkéntes program keretein belül, újra a sport lett az életem mozgató rúgja. Mivel ott nem nagyon volt lehetőség úszni, így futással, jogával és konditermi edzésekkel kellett beérnem. Hollandiából egyenesen Franciaországba költöztem ahol újra rátaláltam az úszásra. Akkoriban nagyon nem voltam jóban magammal, nem ereztem magam jól a bőrömben, az úszás volt az, ami rendbe hozott.

Vegán életmódot élsz. Miért változtattál a korábbi életmódodon?

Ahogy azt már az előbbiek említettem, több évet kihagytam a sportban és amikor újra kezdtem szerettem volna teljesen tiszta lappal újra kezdeni, saját erőből felépíteni mindent. Így teljesen egyértelmű volt számomra hogy a  vegánság elengedhetetlen része lesz ennek. 

Mesélnél nekünk arról, hogy hogyan táplálkozol versenyek előtt, van e különbség a szokásos étrended közt és a verseny előtti között? 

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Általában egy hosszabb verseny előtt már 2-3 nappal korábban elkezdek jelentősen több szénhidrátot fogyasztani. Verseny előtt az utolsó étkezésnél mindig a jól bevált paradicsomos kukorica tésztát szoktam enni. 

Hogyan készül fel egy nő a hosszútávúszásra? Mert vannak, ami egy férfinak más... Te hogyan csinálod? 

Szerintem ennél a sportnál fontos, hogy ne csak fizikailag, de mentálisan is fel legyél készülve, hiszen hosszú órákon keresztül kell ott lenned fejben, és nagyon nem mindegy, milyen gondolataid vannak közben. Hiszen a legkisebb negatív gondolat is kizökkenthet. Így nagyon fontos hogy az elegendő pihenés mindig meglegyen , ne hajszold magad túl. Ismerd a tested és tudd, hogy mi az, ami még belefér! Például mióta többet pihenek, azóta a teljesítményem is jobb lett.

Nekem az is fontos, hogy melyik fürdőruhámban úszok , az úszósapkának, dressznek és az úszó szemüvegnek mindig passzolnia kell. Lehet hogy ez hülyeség, de nekem működik.

Táplálkozásról talán annyit, hogy ha tudod, hogy aznap egy erősebb edzésnapod lett hosszú kilométerekkel a vízben, mindig készíts be több snacket esetleg nagyon adag ebédet. Na meg persze egy keményen végigdolgozott hét befejezéseképpen a szombati edzés után nem bűn egy kis süti vagy csoki

Milyen fajta edzéseket végzel, és ki készíti az edzéstervedet? Mi a kedvenced, mit nem szeretsz? Mi az, amiben a legtöbbet kell fejlődnöd?

Kettő edzővel dolgozom együtt jelenleg. Tóth Csaba irányítása alatt úszom heti háromszor, és általában szombatonként magamtól megyek le úszni hosszabbakat, egyben. De hosszabb versenyekre a párom is sokat ad a félkészüléshez, segít fejben ott lenni és kialakítani egy jól működő stratégiát.

Mivel nyáron elkezdtem belekóstolni a triatlonba is, így van egy edzőm, Mészáros András, aki futásban és a kerékpározásban van segítségemre.

Egy normál heten általában heti négy alkalommal úszom (hétfő, szerda, péntek és szombat), kétszer szoktam futni, egy-két alkalommal biciklizni és minimum egyszer erősíteni konditeremben.

A vasárnap viszont szigorúan mindig a pihenésé. Persze csak ha nincs verseny a hétvégén.

Egyértelműen a szombati hosszú úszás a kedvencem, de nagyon nem szeretem számolni a hosszakat. A futás az, amiben lenne mit fejlődnöm. Mivel, nem titkolva, az úszás áll a szívemhez a legközelebb, így a motiváció is kisebb a futáshoz.

udvardy reka

A pihenésről, hobbiról is beszéljünk, hiszen minden sportolónak szüksége van jó pihenésre. Te mivel pihened ki magadat, mi kapcsol ki?

A sport mellett másik nagy szenvedélyem a rajzolás és a nyelvtanulás. Amikor csak időm engedi rajzolok vagy különböző nyelvtanulós hangoskönyveket hallgatok (az utóbbit terem biciklizés és kondizás közben is). Jelenleg hindit tanulok.

Kérlek meséld el mi a kedvenc könyved, filmed, zenéd és miért! 

Nagy kedvencem már egészen kicsi korom óta "A kis herceg", minden nyelven amin beszélek már volt szerencsém elolvasni. De Frida Kahlo (kedvenc festőnőm) életéről is imádok olvasni. Valahogy úgy érzem, hogy neki olyan volt a festés mint nekem az úszás, az volt az ő mentsvára. 

Hol vannak a a kedvenc helyeid itthon és a nagyvilágban? Hova szeretnél eljutni úszóként és csak úgy...?

Mivel volt szerencsém a francia Alpokban tölteni egy evet a kedvenc helyemnek Annecy-t mondanám, gyönyörű tó , annál is gyönyörűbb hegyek...és nem utolsó sorban sok-sok sportesemény.

De úszóként nagyon szeretnék óceánokban, tengerekben úszni.

Mit szeretsz enni, mit szoktál főzni? Nagy öröm lenne az olvasóknak, ha kedvenc receptedet (akár többet) megosztanád velünk!

Nagyon szeretek főzni és sütni is. Szerencsére a párom nagyon jól főz, így az indiai konyha nagy szerepet játszik. Ő is szeret főzni, úgyhogy többnyire együtt szoktuk "veganizálni" az összes indiai ételt.  

A kedvenc ételem egyértelműen a mogyoróvajas zabpalacsinta. De ha sósat kell mondani, akkor a csicseriborsó palacsinta. Nagyon egyszerűen elkészíthető és iszonyúan finom, tökéletes reggelire vagy akar ebedre vacsorára is. 

Csicseriborsó palacsinta recept:

Soha semmit nem szoktam kimerni , csak érzésre megyek. :)
hozzávalók:
- tönkölyliszt
- csicseriborsó liszt
- sütőpor
- só
- egy csipet nádcukor  
- bors
- őrölt kömény 
- hagyma apróra vágva
- zöldségek apróra vágva (én általában paradicsomot , bébi spenótot és újhagymát szoktam bele rakni)
- annyi víz amennyit felvesz 

Elkészítés:
Csak keverd össze az összes száraz hozza valót, add hozza az apróra vágott zöldségeket. Végül add hozza a vizet és keverd addig amíg csomómentes lesz.

Mi a Te SPORT 10 tanácsod, azoknak a fiataloknak (főleg lányoknak), amit mindenképpen be kell tartani annak, aki eredményesen be akar jutni a célba?

1. Sose érdekeljen mit gondolnak rólad mások.
2. Ne akarj senkinek bizonyítani csak saját magadnak!
3. Mindig előre gondolkodj , készíts terveket.
4. Vezess edzéstervet, és amit abba bele írsz, azt vidd is véghez.
5. Ha a fejedbe veszel valamit, addig dolgozz, amíg el nem éred. Soha ne végezz félmunkát. 
6. Legyen egy fontossági sorrended, mindig mérlegelj, mi a fontos a céljaid eléréséhez.
7. Kelj fel hamarabb mint az ellenfeleid. 
8. Mindig elsőnek érkezz és utolsónak távozz!
9. Sose menj aludni azzal a tudattal, hogy többet is tudtál volna tenni a céljaidért.
10. Tisztelet és alázat! 

comments powered by Disqus

Új eredmények

Aktivitás

Oldalainkat 652 vendég és 0 tag böngészi

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)